divendres, 11 de desembre del 2015

Conferència sobre diversitat educativa al món



DIVERSITAT EDUCATIVA AL MÓN

     a cura de Sílvia Gironès
(professora de la UB i de la UOC, especialitzada en innovació pedagògica i empresarials)

 

Sílvia Gironès inicià la seva conferència parlant de les "intel·ligències múltiples", concepte que resumeix la teoria de H. Gardner, segons la qual no hi ha un sol tipus d'intel·ligència sinó vuit (veure gràfic) i, en canvi, massa sovint el sistema educatiu només en valora una. Tenint en compte - afirmà la conferenciant - que la neurociència ha demostrat que el 98% dels coneixements s'aprenen abans del 12 anys, el sistema educatiu té una enorme responsabilitat en recollir les aptituds dels alumnes amb tota la seva diversitat intel·lectual.
Silvia Gironés cità a la que va ser considerada la millor mestra del món (una mena de Premi Nobel d'educació), Nancie Atwell, quan deia: "Els meus alumnes trien els llibres que ells volen" (i llegeixen 40 llibres l'any), per donar pas a la defensa d'un tipus d'ensenyament basat en les quatre P de l'aprenentatge col·lectiu:
   1ª P: Fer Projectes: aprendre fent
   2ªP: Aprendre en grup, col·laborativament.
   3ªP: Passió per aprendre, a partir de la tria de projectes impactants (treball amb projectes), imaginatius, màgics...
   4ªP: Play: Aprendre jugant.
I a partir d'aquí es va obrir un viu col·loqui amb el públic assistent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada